| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Erik

|
Geplaatst: Do Feb 18, 2010 1:56 am Onderwerp: |
|
|
Jaaah, lakken..........................
Momenteel is het in mijn schuurtje -2 graden, dus ik wacht op beter (warmer ) weer. (mooi excuus toch?)
De cylinders moeten trouwens ook nog afgerond worden, maar dat kan ook als het vriest...
Kortom, werk aan de winkel.......................
Groetjes,
Erik _________________ Met elk klein stapje kom je weer een beetje dichter bij je doel. |
|
| Naar boven |
|
 |
Erik

|
Geplaatst: Za Feb 20, 2010 7:53 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Dacre-bouwers,
Vandaag heb ik de cilinders afgerond. Niet met de freesmachine, maar geschaafd op de draaibank. Dat gaat eigenlijk makkelijker en sneller dan je zou denken.
Eerst heb ik van een stukje kunststof (is lekker zacht, dus geeft geen krassen in de cilinder) een doorn gedraaid (stevige passing). Daaroverheen de cilinder. Dit geheel ondersteund met een center in de losse kop, anders buigt het door als je het belast. Beitel op z'n kant in de beitelhouder. Voorzichtig schaven met een kleine aanzet. Nabewerken met schuurpapier van grof naar fijn. Het resultaat zie je op de foto.
Groetjes van Erik Reinders _________________ Met elk klein stapje kom je weer een beetje dichter bij je doel. |
|
| Naar boven |
|
 |
Erik

|
Geplaatst: Za Apr 03, 2010 4:03 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Allemaal,
Eindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik de spuitbus ter hand genomen. Het resultaat zien jullie op de foto's.
Er moeten nu nog wat kleine verfraaiingen komen, zoals naam-en fabrieksplaten. Ook wil ik nog een messing rand om de deuropeningen maken. En in de kolenbunker moeten natuurlijk nog kolen!
Stoomgroeten van Erik  _________________ Met elk klein stapje kom je weer een beetje dichter bij je doel. |
|
| Naar boven |
|
 |
Administrator Site Admin

|
Geplaatst: Za Apr 03, 2010 4:32 pm Onderwerp: |
|
|
| Ziet er netjes uit Erik! Toch een heel ander gezicht zo als die geschildert is ! |
|
| Naar boven |
|
 |
Erik.B

Geregistreerd op: 3-10-2007 Berichten: 170 Woonplaats: Groningen (Haren)
|
Geplaatst: Ma Apr 05, 2010 9:50 pm Onderwerp: |
|
|
Hé erik!
Ziet er goed uit! En ook nog eens op tijd voor het mooie weer! Snel aan de slag met het tuin spoor;) Kom je je dacre ook showen op de stoomdagen van nienoord? Lijkt me leuk om je loc te zien rijden.
Gr
Erik Bos;) _________________ Bouw van buiten kwaliteit, bouw van binnen functioneel. |
|
| Naar boven |
|
 |
Eddy
Geregistreerd op: 15-8-2007 Berichten: 86 Woonplaats: Bad Bentheim - Dld
|
Geplaatst: Wo Apr 07, 2010 11:58 am Onderwerp: |
|
|
Nice, nice Erik. _________________ www.tecma.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
Erik

|
Geplaatst: Za Apr 10, 2010 4:22 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo medestomers,
Omdat ik niet naar Nienoord kan komen (ik werk vaak in het weekend) heb ik een (bekende kwaliteit ) filmpje gemaakt van mijn Dacre in de tuin. Je vind het op: http://www.youtube.com/watch?v=884fWNRglqs
Voor de linker cilinder is het gelukt om een teflon zuiger ring te maken, de rechter moet ik nog doen. Het is wel een precisie klusje, want teflon zet flink uit als het heet wordt, de eerste ring gaf dan ook een "vastloper". De rechter cilinder heeft nog steeds een afdichting van in de groef gewikkeld teflon tape. Dit werkt ook wel, maar ik heb de indruk dat de afdichting met een ring veel beter is, de lok "trekt" nu veel beter, en de "chuff" is veel beter hoorbaar. Volgende keer ga ik de andere zuigerring maken, verslag volgt.
Stoomgroeten van Erik _________________ Met elk klein stapje kom je weer een beetje dichter bij je doel. |
|
| Naar boven |
|
 |
Marc
|
Geplaatst: Za Apr 10, 2010 4:42 pm Onderwerp: |
|
|
| Machtig mooi machientje Erik! |
|
| Naar boven |
|
 |
wijns
|
Geplaatst: Zo Apr 11, 2010 10:53 am Onderwerp: |
|
|
Hèèl mooi Erik
Ik denk dat dit naar meer smaakt of vergis ik mij?
Dirk |
|
| Naar boven |
|
 |
Erik

|
Geplaatst: Ma Mei 24, 2010 10:40 am Onderwerp: |
|
|
Hallo Dacre-bouwers,
Na lange tijd weer eens een berichtje over mijn vorderingen.
Afgelopen week heb ik de naam -en fabrieksplaten geëtst.
Ziehier het resultaat.
Groeten van Erik Reinders _________________ Met elk klein stapje kom je weer een beetje dichter bij je doel. |
|
| Naar boven |
|
 |
|