Rishton VM601

Alles wat maar te bedenken is met werkplaatstechnieken kan hier gevonden worden.

Moderator: Moderators

Bert

Rishton VM601

Berichtdoor Bert » do okt 10, 2019 12:45 pm

Beste techneuten,
Wie kan mij helpen aan een onderdelenlijst/exploded view van de Rishton VM601 freesmachine.
Het is een Engelse machine gebaseerd op de Emco fb2 en werd ook door oa Myford en Harrison geleverd als aanvulling op hun draaibanken. Op lathes.co is meer informatie te vinden over deze Rishton. Zij verwijzen mij ook naar een leverancier van tekeningen/manuals, maar om nu de prijs gelijk aan die van een eerste druk van een dichtbundel van Vondel te betalen voor een paar kopietjes, dat gaat me dan toch te ver. Van de fb2 heb ik wel tekeningen en manuals maar er zijn verschillen. Vandaar mijn vraag aan jullie.
Alvast mijn hartelijke dank.
Groeten, Bert

pfb

Re: Rishton VM601

Berichtdoor pfb » ma okt 14, 2019 8:35 pm

Moi Bert,
Waarvoor heb je de tekeningen nodig. Willen weten hoe het in elkaar zit of is er iets fout of stuk.
Of wil je freesoefeningen uit het papierwerk halen. Is er iets stuk, dan haal je het los en leg het op volgorde zoals je het hebt losgehaald. Van het kapotte deel maak je een foto en plaatst die hier, zodat er anderen je kunnen vertellen waar je dat kunt halen.
Geef wat duidelijkheid.
Peter

Bert

Re: Rishton VM601

Berichtdoor Bert » za okt 19, 2019 7:18 pm

Beste Peter en anderen,
Nee, er is niks fout of stuk. Bij mijn machientjes probeer ik ook altijd de bijbehorende documentatie, al dan niet origineel, te bemachtigen. Van deze machine heb ik wel de vergelijkbare Emco documentatie. Het is meer het ‘hebben’, iets psychisch denk ik. Vandaar bij deze nogmaals de vraag, heeft er iemand iets voor mij over de Rishton VM, dan hoor ik dat graag.
Groeten, Bert

Terug naar “Werkplaatstechniek”