Reageer op: zilversolderen(hardsolderen) vraag

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek zilversolderen(hardsolderen) vraag Reageer op: zilversolderen(hardsolderen) vraag

pe1mix
Deelnemer

Hallo,

Ik lees altijd met belangstelling de posts over hardsolderen.

Is er echter iemand die wat merken kan noemen of sites waar deze propaanbrander(tjes) staan?

Ik kom met zoeken op internet niet echt veel verder dan de zeer kleine handbrandertjes die met aanstekergas gevuld worden.

Misschien kan een ervaren bouwer eens een keer een artikel hierover schrijven wat vanaf nul begint?

Zou ik in ieder geval zeer waarderen.

Ik kan solderen als de beste zolang het om elektronica gaat, zachtsolderen met brander of verfstripper lukt ook nog wel maar dat hardsolderen…….. 😥

Groeten Eric.

Anonymous wrote:

Zie ook het andere bericht over zilversolderen in dit forum

Rob wrote:

zilversolderen gaat het beste met een propaanbrander. deze zijn in goede hobyzaken etc. te koop. Koop er een met verschillende branders, klein voor het kleinere werk groot als er meer warmte nodig is. Verder hangt eea af van het te solderen werkstuk goe groot een brander moet zijn. Voor grote ketels bv heb je al snel meerdere branders nodig. Ook zilversoldeer is er in soorten. In ons vakblad Onder Stoom stonden en staan regelmatig artikelen over dit onderwerkp. Tracht verder eens in contact te komen met iemand die er ervaring mee heeft. :)

Scroll naar boven