Reageer op: Stoomfanaten gezocht in Overijssel/Drenthe!!!

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Stoomfanaten gezocht in Overijssel/Drenthe!!! Reageer op: Stoomfanaten gezocht in Overijssel/Drenthe!!!

Frits
Deelnemer

😮 Hallo Arjan,

Ja, ik ben wel zeer geïntresseerd in stoom, maar dan wel in 5″ stoomlokomotieven. En ik woon ook nog op een overbrugbare afstand, weleens waar niet in Drente, maar is Ter Apelkanaal in zuid-oost Groningen ook nog goed genoeg?

Bij mij heeft het stoom gebeuren echter nog een voortrajekt. :(

Eerst wil ik n.l. een “diesel” BR221 met een benzinemotor bouwen, omdat ik denk dat die sneller klaar is en dan kan ik in elk geval rijden. Dus mijn stoom zit nu nog even in de vriesketel, maar de druk loopt af en toe aardig op. Mede doordat de mensen om mij heen in de 5″ wereld veelvuldig met stoomtraktie rijden en er over praten.

Je sprak over een duitse beurs waar je geweest was.

Welnu in november (4-7) is er in Köln een z.g. Hallendampftreffen http://www.koelner-echtdampftreffen.de.

Daar komen veel mensen met hun 5″ en 7 1/4″ trein om die dagen daar rond te rijden en elkaar te ontmoeten. Er zijn ook stationaire machines en de bekende zware stoomtraktoren. Er is ook nog een grote beurs voor H0 en N treinen aan gekoppeld, dus je komt er ogen en vooral tijd te kort.

Volgens mij een must voor een Stoomfanaat zoals jij.

Niet klagen als je er het “dampfvirus” :mrgreen: voorgoed oploopt hè?

Misschien kun je de informatie gebruiken.

Groeten Frits

Scroll naar boven