De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Algemeen › Stoomfanaten gezocht in Overijssel/Drenthe!!! › Reageer op: Stoomfanaten gezocht in Overijssel/Drenthe!!!
Hallo ik ben Arjan Korterink, en ben nu ongeveer bijna een half jaar met deze schitterende hobby(stoommodelbouw)bezig.
Mijn eerste Modelstoommachine is een staande 1 cillinder geworden,voor bv. in een stoomsloep,de tekeningen komen uit een Duits boek (Dampf).
Ik heb veel plezier gehad bij het bouwen van dit model,helemaal toen hij voor de eerste keer op lucht liep!!!!
Op Intermodelbouw (een modelbouwbeurs in Duitsland)heb ik de tekening kunnen bemachtigen van de stoomlocomobiel `de Mug` genaamd.
Dit is het 2e model geworden dat ik gebouwd heb,en heb er ook veel plezier aan beleefd!!!!
Ik ben dit jaar ook naar de Internationale Stoomdagen in Leek geweest en het spoor 1 gebeuren trok me erg aan,dus het volgende project word de Anita!!!!
Ik heb op deze beurs de special weten te bemachtigen waar de bouwbeschrijving instaat en tekeningen.
Na dit hele verhaal is mijn vraag:ik zoek mensen in Overijssel/Drenthe die ook aan deze hobby doen,om ervaring met anderen te delen over het bouwen van stoom aangedreven modellen.
Alvast bedankt!!!