Reageer op: machinaal draad snijden

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek machinaal draad snijden Reageer op: machinaal draad snijden

Beunhaas102
Deelnemer

Voor zover ik weet is het niet mogelijk de draad andersom te draaien (vermoed ivbm. beitelgeometrie), want dit is de genormaliseerde manier en als dat kon zou men het zichzelf toch nooit zo moeilijk maken?

Als je het is wil proberen ik zou zeggen zoek een spoed op, 2 lijkt mij een goeie om te testen (gewoon zonder werkstuk) gooi de langsslede aan het einde van je draaibank in de schroefdraadvoeding neem een rustig toerental (vergelijkbaar aan steken), schakel de machine aan, vervolgens uit en kijk hoever ie doorloopt. Met extreem laag toerental en een riante vrijloop moet het ook voor de hobbyist te doen zijn.

Maarja ik heb gisteren inwendige draad gestoken met een stukje vrijloop van 5mm. Echter de bank had een motorrem en was voorzien van digitale aflezing. Een hobby bank heeft vrijwel nooit digi aflezing en ook geen noniusverdeling op het handwiel van de langsslede (zo wel bijzonder moeilijk af te lezen tijdens een schroefdraad voeding). Het is dus met name inwendig heel lastig met een hobby bankje, echter niet onhaalbaar. Mocht je een handwiel aan het einde van de schroefdraadas hebben kan je kijken of je hiermee de slede stil kan zetten binnen een acceptabel aantal rotaties van de hoofdspil.

Scroll naar boven