Reageer op: Vraagje ivm meest noodzakelijke werkplaats-apparatuur

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Vraagje ivm meest noodzakelijke werkplaats-apparatuur Reageer op: Vraagje ivm meest noodzakelijke werkplaats-apparatuur

Beunhaas102
Deelnemer

Ik snap je punt, alleen te veel mensen denken (heb ik het idee) dat een merkbank per definitie onbetaalbaar is, daar het soms zelfs veel goedkoper uitvalt (zeker zoals je zelf ook al aangeeft op de langere termijn). Persoonlijk vind ik een setje spantangen van 1 t/m 20 oplopend per 1mm (of bij voorkeur per 0,5mm) een must als je schadevrij en (nagenoeg) slagvrij wilt opspannen. Bij een wat oudere bank zit dat er bijna altijd bij, los kosten ze (ook 2dehands) al gauw 15 euro per stuk.

Kortom bedenk je goed wat je exact met je bankje wil doen (en inderdaad over wat voor termijn), en ga niet alleen kijken naar de aanschaf van de draaibank, maar ook naar de prijzen van de benodigde accesoires.

En mocht je voor een no-name bankje kiezen, zoals eerder genoemd let goed op het prijzenverschil onderling, en simpele google zoektocht kan tot in de honderden euro’s schelen.

Scroll naar boven