De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Stoomwalsen & Trekkers › stoomwals tekeningen › Reageer op: stoomwals tekeningen
Het hoofdstuk over stoomwalsen op mijn website is er idd. nog niet, en momenteel ben ik m’n gehele site in een nieuw kleedje aan het steken. Al zeg ik het zelf, hij wordt reuze mooi en ik hoop hem zo spoedig mogelijk online te zetten (met je berichtje in m’n gastenboek
Als je de maten op de plannen van Alice (lbh = 520x182x300mm) nou es eenvoudigweg verdubbelt, dan kom je er normaalgezien toch, niet? Wel natuurlijk oppassen voor oa de boiler, want daar volstaat het niet enkel de afmetingen de verschalen.
Die cilinderblok, moet die gegoten zijn? Ik heb ook al dikwijls gezien dat buizen dienen als cilinders met daarond koperplaat, zodanig gevormd dat het geheel dezelfde vorm als de gegoten blok heeft. Ik denk zelfs dat het op de plannen van de stoomtractor de door de ledenservice wordt verkocht ook zo wordt voorgesteld.
Tevens ben ik zeer nieuwsgierig naar hoe je de achterwielen gaat maken. De spaken (als die er al zullen zijn) zijn normaliter geen probleem maar hoe ga je te werk gaan voor de velg?