De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Stoomwalsen & Trekkers › stoomwals tekeningen › Reageer op: stoomwals tekeningen
Ik zat ook al te denken aan het verdubbelen van Alice uiteraard met een aangepaste keteltekening die aan alle eisen voldoet.Volgens mij werden er vroeger door de fabrikanten van stoomtractoren ook walsen gebouwd gebaseerd op een tractor uit hun productie met bv dezelfde ketel en machine onderdelen, vandaar mijn gedachte om een Fowler aan te passen.In dat geval kan ik uitgaan van een reeds goedgekeurd ketelontwerp.Als ik naar Alice kijk en een foto Van een Marshall steam roller die ik tegen kwam klopt mijn opmerking over spaakloze walsen dus wel.Hoe ik ea ga maken weet ik nog niet, ik denk iets met dikwandige buis en ingelaste velg-ringen.Wat gietstukken aangaat ,sommige onderdelen vind ik mooier in gietvorm dan opgebouwd maar als je de prijzen van gietstukken ziet krijg je de neiging om alles op te bouwen.Ik wil binnenkort eens nagaaan of het lonend is om zelf een gietmodel te maken en die hier in de buurt te laten gieten, meestal is de vorm het duurste in het proces.
Groeten Alex