Reageer op: Lasersnijden/waterstraalsnijden

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Lasersnijden/waterstraalsnijden Reageer op: Lasersnijden/waterstraalsnijden

Roy Wilms
Deelnemer

Alex,

tot 3mm is bijna alle plaat koudgewalst. Daarboven is het meestal warmgewalst. ik weet niet of je aan de frameplaten nog moet buigen/frezen?

Ik heb trouwens de mogelijkheid om prive onderdelen te laten lasersnijden. Staal tot 25mm. Alu tot 12mm. messing wordt door de meesten niet lasergesneden. Dit geldt ook voor koper en de zachtere aluminiumsoorten. De reden hiervoor is, dat deze materialen een zeer sterk licht-weerkaatsend smeldbad hebben. (degene die al eens vleoibaar koper gezien hebben, kunnen dat bevestigen). Dit smeltbad kan ervoor zorgen dat de laserstraal teruggekaatst wordt de machine in, wat resulteerd in een beschadigde snijkop of beschadigde spiegels.

Als er mensen interesse hebben in lasersnijwerk/buigwerk/laswerk, kunnen ze contact opnemen. Tevens kan ik ook 3D en 2D cad tekenen. (dus bijvoorbeeld frameplaten of andere onderdelen optekenen, zodat deze gesneden kunnen worden)

Roy Wilms

Scroll naar boven