Reageer op: bouw e-loc NS 1200

De nieuwste berichten Forums Locomotieven en spoorse zaken Spoor 1 bouw e-loc NS 1200 Reageer op: bouw e-loc NS 1200

Hallo eenieder,

Al weer een hele tijd geleden dat ik wat gepost heb, maar nu is het dan eindelijk weer zover.

Ik ben voor mijn werk een paar maanden in het buitenland geweest, en heb daarom niets kunnen doen aan de locomotief, maar ben nu weer volop bezig. De kap is inmiddels helemaal in het turkoois gespoten.

Hier heb ik helaas nog geen foto van, omdat het hele apparaat momenteel is afgeplakt om het dak en de stroomafnemers los te kunnen spuiten in de kleur wit (zoals het hoort). Wel had ik wat moeite met afplakken, want ik kwam er nu achter dat het waarschijnlijk veel makkelijker was geweest als het dak en de stroomafnemers demonteerbaar zouden zijn geweest. Een leer voor de volgende keer zullen we maar zeggen.

De verf die ik gebruik heb ik gekocht bij Phildie, een philotrain licentie.

Dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat dit je juiste kleuren zijn, turkoois

is een lastig kleurtje.

Dit alles breng ik aan met een air-brush setje, en dit gaat prima.

Volgende week wil ik de blauwe bies op de bak gaan spuiten, dit zal nog wel even spannend en moeilijk worden. Nummerplaten ben ik inmiddels al mee bezig, dit besteed ik uit omdat ik dit simpelweg (nog!!) niet zelf

kan.

Eind deze week komt er nog een foto!

Vincent

Scroll naar boven