De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Stoomwalsen & Trekkers › Stoomwals Rode Paulien › Reageer op: Stoomwals Rode Paulien
Ik wil je met alle plezier aan een tekening helpen, tenslotte gebruik ik zelf- en vele andere bouwers eveneens- regelmatig ook tekeningen die door anderen gemaakt zijn. Ik weet niet precies hoe we dit moeten regelen, mijn tekeningen zijn doorgerekend en gecontroleerd via de stoomgroep, ik zal dan ook eerst met de desbetreffende persoon contact opnemen. Ik denk dat we dat even via de PM moeten regelen.
Jij schreef dat je een stuk stoombuis van 133 mm x 5 besteld hebt, ik ben in mijn tekening uitgegaan van buis 139.7 x6.3 en voor de vuurkist van HII 6mm , de pijpenplaten HII 8mm. Dat is misschien dik maar dunne ketelplaat is moeilijk te verkrijgen en 6 mm is prima te lassen. De doorsnede van de ketel heb ik dus bewust iets groter gekozen zodat de inhoud ondanks de grotere wanddikte ongeveer gelijk blijft. Dit kan voor jou dus een probleem zijn omdat je je frame al klaar hebt en dan past er geen 6mm extra tussen. In dat geval zou je misschien mijn tekening kunnen aanpassen en opnieuw ter goedkeuring aanbieden, eventueel wil ik je daarmee wel helpen.
Groeten Alex