Reageer op: Stoomwals Rode Paulien

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stoomwalsen & Trekkers Stoomwals Rode Paulien Reageer op: Stoomwals Rode Paulien

mjhduncker
Deelnemer

Alex, kom net terug uit Den Haag en de firma aldaar had een slecht bericht, de firma welke onze buis heeft, heeft het zo druk dat ze dit soort orders niet meer willen aannemen, wel als we een lengte van 6 meter willen bestellen. Deze buis zou al uit Duitsland zijn gekomen omdat niemand anders ook ODS niet wilde leveren.

We kunnen nu wel aan een buis komen ST52 met attest en certificaat, ik ben alleen vergeten te vragen naar het NEN nummer.

Volgens de heer die zeer veel ervaring heeft met bouwen van ketels, (heeft dit ongeveer 45 jaar gedaan) moet deze buis geen problemen geven voor de keuring, deze buis is van een nog betere klasse dan de 35.8.

Misschien dat je het even kunt navragen, iets anders zit er niet op dus heb ik gelijk maar gevraagt of hij in iedergeval mijn buis kan laten afkomen, 1000x133x6,3. ik heb gelijk maar de 6,3mm dikte genomen welke straks beter aansluit bij de ketel platen van 6mm.

Groetjes

Scroll naar boven