De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Stoomwalsen & Trekkers › Stoomwals Rode Paulien › Reageer op: Stoomwals Rode Paulien
Jammer dat een stuk buis rond 140 niet lukt, en ronduit fustrerend dat niemand een stuk pijp wil verkopen, van 6 m kan ik 12 ketels maken. Dit is algemeen een veel gehoorde klacht dat bedrijven geen zin hebben om kleine hoeveelheden aan ons te verkopen. Ik vraag me wel af hoe anderen dit doen of worden er soms geen stalen ketels meer gebouwd?
Ik heb naar de keteltekening gekeken en denk dat het wel zal lukken om hem 7mm smaller te maken, het grootste probleem zal zijn om de vlampijpen in te passen. Ik ga uit van 15 mm pijpen, dan is de onderlinge steek min. 18,75 mm. In de breedte lukt dat wel maar in de hoogte moet ik het iets aanpassen en het is beter om niet precies op een grenswaarde te zitten. De tekening moet je dan opnieuw laten goedkeuren, de adressen staan achterin de Onder Stoom ( er van uitgaande dat je lid bent) hier kun je ook informeren of st 52 toegestaan is, van belang is vooral het koolstof gehalte van het staal, max 0,23% word toegestaan. Van de week wil ik ook nog bij een paar adressen informeren naar pijp maar makkelijk is het dus niet.
Groeten Alex