Reageer op: Stoomwals Rode Paulien

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stoomwalsen & Trekkers Stoomwals Rode Paulien Reageer op: Stoomwals Rode Paulien

Alex
Deelnemer

Hoi Allemaal

Er is best wel het nodige gebeurd dus tijd voor een update. Zowel Mark als ik hebben nu goedgekeurde tekeningen, en ook buis voor de ketelrompen hebben we in huis. De voortrein voor Rode Paulien was al gereed en ik heb nu het frame en de achterwielen ook in elkaar zitten. Uiteindelijk heb ik voorlopig afgezien van een differentieel en de constructie toegepast die veel voor komt bij walsen n.l. een lummelpen. Deze grijpt in één van de gaten in de remnaaf, en op die manier heb ik aandrijving op beide achterwalsen. Ook voor de trommel van de stuurketting heb ik iets gevonden. Gisteravond heb ik de ketelbuis op lengte gezaagd, en in de rookkast geschoven, en de achterwals er aan vast geklemd. En nu lijkt al dat ijzer plotseling op een wals. Op mijn site staan nieuwe artikelen en foto’s: http://www.miniatuurstoom.nl/news.php

Voor diegenen die het allemaal zelf eens willen bekijken heb ik ook goed nieuws: Ik kom met Rode Paulien naar Arnhem en ook Mark zal daar aanwezig zijn met zijn Alice x2 zodat beide machines naast elkaar te zien zullen zijn.

Tot ziens in Arnhem, groeten Alex

Scroll naar boven