Reageer op: Rijnhal

gerard
Deelnemer

Beste Haico

Leuk dat je je wil storten op de stoommodelbouw!! Ik ben het wel eens met Jan, lid worden van de stoomgroep is inderdaad verstandig. Het blad is erg leerzaam en door de artikels goed te lezen kun je veel leren van anderen en krijg je een idee wat voor een machines je nodig bent. Zelf ben ik ooit in een ver verleden (ik ben nu 25 was toen 10) begonnen met een sikje van hout, dit om tekening te leren lezen dit wel onder begeleiding van een zeer fijne leermeester. Toen ik deze eenmaal af had op de leeftijd van 11 ben ik begonnen met een stoomlocje het idee was de bingo te vergroten mbv een kopieer apparaat. Dit was geen goed idee en ben met begeleiding een locje gaan ontwerpen. Dit locje waarvan er nu altientallen rijden is genaamd ANITA. het is een leuk model al zeg ik het zelf. niet moeilijk en allle vaardigheden komen voorbij. misschien is het iets voor je en heb je bij jou in de buurt een vereniging die je kan helpen met draaien en frezen. Op deze manier hoef je ook niet gelijk dure machines aan te schaffen en kan je kijken of de hobby iets voor je is!!! Ik weet eigenlijk wel zeker dat je het leuk vindt, als je eenmaal met het stoomvirus besmet bent kom je er niet meer vanaf.

Ik zou zeggen succes en mischien komen wel elkaar nog een tegen.

Groeten Gerard van Egmond :D

Scroll naar boven