Reageer op: Zestakt motor in ontwikkeling

De nieuwste berichten Forums Motoren Verbrandingsmotoren Zestakt motor in ontwikkeling Reageer op: Zestakt motor in ontwikkeling

davide
Deelnemer

Hey Roy,

idd dit wordt ook in de autosport gebruikt, maar in een totaal ander principe. Aangezien de lucht in turbo’s wordt samengeperst, warmt deze op. Die lucht wordt dan afgekoeld dmv water(en soms alcohol) injectie.

Het fundametele verschil dat dat dit in het ‘spruitstuk’ gebeurd, in mijn geval in de verbrandingskamer.

Die druk van 70 bar, is de druk die bereikt gaat worden bij gewone ontbranding van de benzine. Aangezien ik eigenlijk geen echt idee heb van hoe groot de druk bij het stoom gaat worden, heb ik dezelfde aangenomen. Wetende dat de motor een compressie verhouding van 9-9.5 zal hebben en een totaal volume van 34.2cc. Ook wetende dat de cylinderwand temperatuur op 210° wordt verwacht bij ‘normale’ viertakt werking, kan miss iemand een schatting maken van de druk die door het stoom zal ontstaan, en is het miss helemaal niet nodig van 70bar te verrekenen.

Dat van die kleppen klopt tevens, maar dat had ik al voorzien door met twee ‘verschillende’ nokken te werken op de uitlaatklep stooter.

Scroll naar boven