Reageer op: Zestakt motor in ontwikkeling

De nieuwste berichten Forums Motoren Verbrandingsmotoren Zestakt motor in ontwikkeling Reageer op: Zestakt motor in ontwikkeling

Erwin
Deelnemer

ik ben erg benieuwd hoe dit verder gegaan is,

het idee van daniel lijkt me interesant, om de uitlaatgassen nogmaals te comprimeren, probleem is dat je niet alles kan comprimeren, want het zijn de “uitlaatgassen” die zojuist arbeid hebben geleverd, en die wil je met dezelfde druk comprimeren, dat gaat dus niet.

als het een motortje is die een vrij vast toerental draait, zou ik er voor kiezen om met een bepaalde uitlaat-timing ervoor zorgen dat er zo veel mogelijk warmte in de motor blijft, en komt, evt de inlaatlucht opwarmen dmv een warmtewisselaar, en de uitlaatklep vroeg dichten, zodat er praktisch geen spoeling kan plaatsvinden (dat kan zoiezo niet want je wilt 2 takken extra) en zon 30 graden voor bdp water injecteren, want ik denk dat water wel even nodig heeft om uit te zetten, waarschijnlijk doet dit het niet eens snel genoeg voor jou toepassing.

ik denk dat je of aan een dieselpomp met ‘common-rail’ inspuiting moet denken voor de inspuiting, want, als jij je cilinderkop en de motor lekker heet houd voor een hoog rendement,(ik ga er van uit dat jij niet op het maximale vermogen doelt, want dan wil je juist koud, je wilt zo heet gaan als het kan zonder ‘knock’ te veroorzaken) moet de druk in de leiding hoger zijn dan de maximale stoomdruk bij diezelfde temparatuur, anders begint het al te stomen in de leiding, dit kan dus niet nagenoeg nul zijn. een mechanische pompverstuiver gaat denk ik niet omdat de druk altijd boven de maximale verdampdruk(stoomdruk) moet zijn.

mvg,

Scroll naar boven