Reageer op: 1ste zelfbouw stoomachine

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen (stoom)Ketels 1ste zelfbouw stoomachine Reageer op: 1ste zelfbouw stoomachine

Joey
Deelnemer

Ha Jeroen,

Bedankt voor je dubbele commentaar :P

Ik ben dan eigenwijs volgens Rene… maar ik loop al zo’n 5 jaar mee met de verspanings technieken en lastechnieken in het bedrijf van mijn vader…mij kan je amper iets nieuws over alu. vertellen.

Ik heb niet voor koper gekozen omdat ik zelf thuis niet kan hardsolderen met zilver. En op school is het gewoon niet te doen met die prut die ze daar hebben (ik HAD tig alu les van een hele goede leraar die zelf nog een eenmans bedrijf in het lassen van alu boten heeft.) het is hem amper gelukt mij op school te helpen. Toen in zijn eigen werkplek had ik het in no-time onder de knie. Maarja hij is de meester en heeft de ketel inelkaar gelast.

Dat er max 15. bar op kan is een beetje een loos argument van mezelf, de compressor die we op school hebben gaat niet hoger 😳 😳 Dus hij kan misschien nog wel hoger, wat ik totaal niet nodig vind 3 bar is het streven anders word het me een te dure hobby met die centificaten en kosten die boven de 3bar in werking gaan.

Ik heb nog even aan een aantal mensen bij een Smit gevraagt, en die gaven allemaal hetzelfde antwoord. Beter koper dan alu, beter alu dan messing. Het enige wat hun als argument hadden om koper boven alu. te kiezen was omdat dat er beter uitziet en omdat je bij alu. toch al snel een langdurige en moeilijke bewerkingsfase hebt tov. koper.

Ik wil nu eigenlijk aankaarten een apart topic te maken voor deze discussie, dit wil ik niet telkens bij mijn topic over mijn 1 cilindertje hebben. Dan word dit meer een gevecht en word hij dadelijk nog opslot gegooid.

Scroll naar boven