Reageer op: 1ste zelfbouw stoomachine

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen (stoom)Ketels 1ste zelfbouw stoomachine Reageer op: 1ste zelfbouw stoomachine

Alex
Deelnemer

Hoi Joey

Dan vragen we bij deze aan onze admin of hij deze discussie wil verplaatsen naar een nieuw topic in het subforum stoomketels.

Het forum is bedoeld voor dit soort discussies en als wij fatsoenlijk blijven zal het niet snel op slot gaan.

Koper is trouwens ook TIG te lassen alleen moet je dan een ander gas gebruiken. Wat Alu betreft zoek eens of je iets kan vinden over alu ketels in het grootbedrijf, kijk bv eens bij Loyds Register Nederland , één van de opvolgers van het oude stoom wezen. Ga niet afpersen op een druk hoger dan 1,5 maal de werkdruk. Je ketel kan dat misschien wel hebben maar er is kans dat er door de veel te hoge testdruk iets deformeert waardoor later problemen ontstaan. Op die manier kun je een goede ketel dus verpesten.

Het is goed dat je enthousiast bent en mooi dat je 5 jaar ervaring in de metaal hebt. Ik kan begrijpen dat je snel iets wilt maken maar luister ook naar diegenen die 50 jaar of langer ervaring hebben (ik niet) en soms nog “echt” met stoom gewerkt hebben. Een goede ketel vergt nu eenmaal voorbereiding, ik ben 5 maanden bezig geweest zonder ook maar één stuk ketelmateriaal te bewerken.

Groeten Alex

Scroll naar boven