Reageer op: MYT engine, Massive Yet Tiny

De nieuwste berichten Forums Motoren Verbrandingsmotoren MYT engine, Massive Yet Tiny Reageer op: MYT engine, Massive Yet Tiny

Het motorconcept van de mighty engine heb ik (en met mij iedere techneut waarschijnlijk) al lang eens bedacht. Echter, je stuit steeds op dezelfde problemen, het is eigenlijk gewoon een reciprokerende zuiger die telkens moet versnellen en tot stilstand gebracht moet worden. De zuigersnelheid blijft een probleem en dit wordt versterkt door de middelpuntvliedende kracht en het feit dat deze ook nog een omtrekkende beweging aflegt. Smering is onmogelijk dus je zult een smeermiddel aan de brandstof moeten toevoegen (daarom is de 2 takt aan het uitsterven!) Al met al dus niets nieuws onder de zon. Wel een heel compact model voor het opwekken van relatief veel vermogen maar daar zit dan ook het grootste probleem: Het koelend oppervlak is veel te klein en deze motor zal dan ook direct oververhit raken! Nog afgezien van de zuigers die zowel aan de boven en onderzijde verhit worden. In het verleden is reeds bewezen dat dit voor thermische problemen zorgt.

Toch heb ik veel respect voor deze man die zich blijkbaar door niets en niemand laat tegenhouden en in zijn idee blijft geloven. Hij weet publiciteit te genereren en blijkbaar ook funding. Dankzij dit soort mensen hebben we binnenkort misschien wel een beter motor.

Scroll naar boven