Reageer op: Zuigerveren

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Zuigerveren Reageer op: Zuigerveren

john
Deelnemer

Ik ben ook aan het zoeken geweest.

aangezien mijn standaard O ringen volledig versleten waren, platte kanten en toevallig ook allebij gebroken.

ik ben gaan zoeken naar teflon ringen welke ondersteund worden door O ringen en heb ze gevonden.

voor een zuiger van 25mm heb je een groefdiepte van 17,5mm nodig bij een breedte van 3,5mm

de ringen zijn niet goedkoop, € 11,70 excl. BTW per ring.

Maar dan ben je als het goed is een hele tijd van lekkage over de zuigers af.

Ik heb ze besteld, morgen komen ze binnen en dan ga ik ze monteren.

Aangezien het cilinderblok van de Clayton geheel uit elkaar ligt duurt het nog wel even voordat ik echt kan gaan testen.

ik had hetprobleem dat de spiegel corrosie plekken zaten en deze een behoorlijke lekkage over de schuiven veroorzaakten.

Het cilinderblok is uit 1 stuk gietijzer gehaald.

Nu heb ik het probleem dat als de machine weg wordt gezet er nog condens water in de schuifkast blijft staan, dit zorgt voor corrosie en geeft “pitting” op de spiegel.

Wat zou ik hier aan kunnen doen ?

Het cilinderblok hangt onderste boven, de stoompoorten wijzen dus naar onderen, de schuiven worden met kline bladveertjes tegen de spiegel aangedrukt.

Dus er blijven altijd waterdruppels aan de spiegel hangen.

ik dacht al aan een plug in de schuifkast en dan na het rijden de plug er uit vol met olie spuiten, maar dat kost heel veel olie.

En het water krijg je er niet mee weg……….

Ik heb nu de spiegel op de bandschuurmachine gezet en veelvuldig in alle richtingen gedraaid om deze weer put vrij en vlak te krijgen.

Maar dit wil ik niet elk half jaar hoeven te doen…….

wie denkt er mee ?

Scroll naar boven