Reageer op: Frequentieregeling

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Frequentieregeling Reageer op: Frequentieregeling

Bert
Deelnemer

Reject wrote:
Hij staat dus in ster (Y) en dan heeft de motor 400V nodig.

Een frequentieregelaar gebruiken voor meedere apparaten raad ik je ten zeerste af.

Wanneer Buitelaar zegt dat het wel kan, vraag dan om een schriftelijke garantie zodat dat bij verbranding van je motoren deze door Buitelaar kosteloos vervangen worden.

Ieder apparaat heeft zijn eigen vermogen, rendement, aanloopstroom, aanlooptijd enz en dat zal je moeten instellen in de frequentieregelaar.

Een motor van bv de lintzaag zal je opblazen als de stroom lager is dan bv van je draaibank, maar ook als de aanlooptijd te kort wordt gekozen.

Maw, je zal voor iedere machine een eigen frequentieregelaar moeten kopen.

Dank voor de info, Reject,

Voor iets dergelijks was ik al enigszins bevreesd. Het enige waar ik op dit moment wat vermogen voor nodig heb is dus dat draaibankje. Ik ga eens proberen of ik mijn gedachten in de richting van een 220 motor (1 pk) kan dirigeren. Alleen zijn die dingen soms wat aan de lomp-grote kant voor zo’n klein bankje. En als het dan ook nog gaat trillen….

Nou, je bemerkt mijn twijfel. Met een frequentieregelaar loopt de huidige motor waarschijnlijk behoorlijk trillingsvrij en ik kan het toerental instellen zonder de riemen hoeven te wisselen.

Heeft iemand nog een idee, dan hoor ik dat graag.

Groeten, Bert.

Dank en groeten, Bert.

Scroll naar boven