Reageer op: Frequentieregeling

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Frequentieregeling Reageer op: Frequentieregeling

Bert
Deelnemer

Reject wrote:
Er is altijd een type-keur aan vooraf gegaan voordat de CE-sticker geplakt mag worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/CE-markering

Het heeft even wat geduurd maar met onder andere de kennis die ik opgedaan heb uit al het bovenstaande heb ik nu een frequentieregelaar aangeschaft. Een al eerder type van Danfoss uit de 2000 serie (2015) met wat overcapaciteit. Via MP kwam ik een bedrijf in Nederweert tegen en ben daar prima geholpen, het was niet druk dus tijd genoeg voor uitleg en advies. Met 230V uit het lichtnet wordt nu de krachtstroommotor van de draaibank aangedreven. En ik moet zeggen dat het perfect werkt. Toerentalregeling (frequentieregeling) met een potmetertje en erg belangrijk ook is dat ik nu veel meer vermogen heb. De aanschafprijs viel me ook nog reuze mee.

Ik ben weer blij.

Toch nog even een vraagje voor de deskundigen onder ons op dit gebied. Bestaat er ook iets om een 230V motor van toerentalregeling te voorzien? Ik zit te denken aan mijn freesmachine waar ik nu met enige regelmaat met riemen aan het stoeien ben. Mijn leven zou zoveel prettiger zijn als hier ook zoiets voor zou bestaan.

Dank alvast en groeten, Bert.

Scroll naar boven