Reageer op: Verdeelapparaat

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Verdeelapparaat Reageer op: Verdeelapparaat

Foks Peter
Deelnemer

Hallo Hans,

Ik heb hier een spreadsheet voor je gemaakt, (9 pagina’s zie voorbeeld) waaruit je alle mogelijke verdelingen kunt halen die met jouw verdeelapparaat en de bijgeleverde gaatjesschijven die je hebt, mogelijk zijn.

Het gaat tot een verdeling van 180.

Waar je even op moet letten zijn het aantal gaatje wat in deze lijst is te zien.

[img]http://www.foxmodelbouw.nl/HTM/Stoom/Spreadsheet.jpg[/img]

Bij een verdeling van bijvoorbeeld 28, zie je dat je de kruk van je verdeelschijf 2 omwentelingen moet geven en daarna het aantal gaatjes die je tussen passer moet instellen.

Je ziet dat bij deze verdeling een verdeelschijf van 42, 49, 77 en 91 mogelijk is het aantal gaatjes wat je dus moet tellen is rep. 6 op een schijf van 42, of 7 op een schijf van 49, of 11 op een schijf van 77 enz.

Als je de waarde van 6 gaatjes ziet staan, tel je tussen de passer 7 gaatjes, de pen van de slinger staat voor 0.

Dus 0,1,2,3,4,5,6 = 7 gaatjes tussen de passer.

Geef me je E-Mail adres dan stuur ik je deze Excel spreadsheet even op.

Mijn E-Mail kan je in m’n profiel vinden.

Verder is er nog genoeg uit te leggen over opspanningen, type frezen en andere mogelijke instellingen van jouw verdeel apparaat.

Groeten Peter Foks.

Scroll naar boven