Reageer op: "koffiepot" stoomwals in aanbouw schaal 1:6

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stoomwalsen & Trekkers "koffiepot" stoomwals in aanbouw schaal 1:6 Reageer op: "koffiepot" stoomwals in aanbouw schaal 1:6

john
Deelnemer

Beste Alex,

ik kom zeker naar de Rijnhal, alleen of de koffiepot mee komt…

Ik heb namelijk nog geen “rollend chassis”.

ze kan dus niet zelf rijden op dit moment.

Ik ben nu bezig met de stuurrollen, de naven zijn bijna af, daarna is de stuurbeugel aan de beurt (dat U vormige deel die de stuurrollen vast houd). Pas daarna kan ik aan de “goose neck” gaan beginnen.

Dit zijn de gekromde platen die vanaf het frame naar de stuurrollen lopen.

Omdat ik iets afwijk van de werkelijke maten vanwege de verkrijgbaarheid van het buis materiaal voor de wals rollen kan ik de “goos neck” pas maken als de vooras klaar is, de lagerblokken voor de vooras (moeten ook nog gemaakt worden) en de volledige stuur as klaar zijn.

Ik heb erg veel hulp van de in onder stoom geplubiceerde artikelen van Alex, met name op het gebied van de walsrol bouw.

Ik ga proberen vanavond wat foto`s te maken, en een beetje verder bouwEn natuurlijk.

Echt groot en zwaar wordt het walsje niet: lengte van frame eind tot en met stuurrollen, circa 75cm, breed circa 21cm.

Gewicht: geschat kom ik ongeveer 30 a 40 kilo.

Al met al wordt dit een vrij handzaam modelletje, niet te groot, niet te zwaar en moet zeker in staat zijn mij voort te trekken.

Ketel is ook niet zo hhel groot, 130mm rond, met een hoogte van circa 220mm

daar komt nog wel een rookkast + schoorsteen nog op.

Ik zal in Arnhem aan papierwerk meenemen wat ik heb, het is niet veel, ik moet heel veel zelf uitdenken en proberen uit te vogelen (zoals de stoommachine bijvoorbeeld + omkeerbeweging.

Ik kom als gast in Arnhem, dus ik denk niet dat ik het frame mee ga nemen, aangezien ik ook nog de benodigde inkopen moet doen daar.

Tot Zaterdag in ARNHEM !!

Scroll naar boven