Reageer op: "koffiepot" stoomwals in aanbouw schaal 1:6

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stoomwalsen & Trekkers "koffiepot" stoomwals in aanbouw schaal 1:6 Reageer op: "koffiepot" stoomwals in aanbouw schaal 1:6

john
Deelnemer

Helaas, nog steeds geen foto`s, ik zoek nog een cloud server waar ik dat makkelijk kan regelen….

Maar ik ben daar niet zo`n ster in dus maar weer een update in tekst.

Vorige week de big end lagerdelen gemaakt en de drijfstangen, lagerschaaltjes en straps deze week tot 2 complete delen samengevoegd.

De leibaan steunen zijn ook opnieuw gemaakt en zitten nu op de juiste plaats in het machine frame.

De kruishoofden zijn nu ook af dus van de week kwam het moment om wat delen samen te gaan voegen.

Eerst heb ik de krukas van de nodige pennen voorzien en daarna de centrale stukken er tussenuit gefreesd, ineens was het een echte krukas.

Daarna de drijfstangen er tussen gepast, het wringde hier en daar een beetje maar hier en daar 0.1 er af deed wonderen en de zaak paste tussen de krukwangen.

Daarna vielen de drijfstangen gelukkig in de kruishoofden, met een ruimer de gaten in 1 lijn gezet en een paspen er in.

Alles is nieuw dus is de machine nog erg stroef, maar elke dag even in de draaibank op laag toerental laten draaien doet veel goed.

Nu de volgende uitdaging, het cilinderblok bestaat uit 3 delen, blok met cilinders, tussenblok met spiegel en stoompoorten, en als laatste de schuifkast.

Ik kan niet meer aan het cilinderblok solderen dus zal alles geschroeft moeten worden, alles is er een paar plaatsen weinig vlees om draad in te zetten.

Wordt vervolgd…

Scroll naar boven