Reageer op: vragen mbt bouw SSN23023

#3279
john
Deelnemer

Rene Witteman wrote:

De 648 is voor de wat ruimere passingen tot 0,2mm (dik vloeibaar).

Als je de delen goed schoon maakt met thinner en ruim in smeert met Loctite geeft dit een absolute verbinding.

Zelf heb ik jaren met zelf gegoten gietijzeren cilinders gereden, maar vorig jaar deze voorzien van een bronzen binnenbus.

De cilinders waren door het condenseren van stoom aangetast .

Met het telkens afkoelen van de cilinders kwamen er toch steeds water-

druppels in te liggen welke putcorrosie veroorzaakte, ondanks het steeds

open zetten van cilinderkranen e.d.

mvg Rene

ik heb de krukas van mijn Clayton wagon 1:6 ook geheel met loctite 648 in elkaar gelijmd, en alles zit nog precies zoals ik het destijds in elkaar gezet heb.

Gietijzer voor cilinder klinkt heel mooi maar ook mijn ervaring is dat het na verloop van tijd gaat roesten in de cilinders en de schuifkast.

Ik heb mijn Clayton laatst laten proefdraaien, en jawel, veel doorblaas langs de schuiven.

Na demontage lag er allemaal roest tegen het schuifkast deksel aan, en helaas ook put corrosie in de cilinders.

Ook ik ga dit blok vervangen door brons.

John

Scroll naar boven