Reageer op: 3D model

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen 3D model Reageer op: 3D model

Frits
Deelnemer

Hi Jacco,

Bij het maken van een (3D-CAD) tekening hoeft er geen voorbeeld te zijn. 😯

Het leuke van het tekenen is nu juist dat de tekenaar al werkend een creatie op (papier/beelddrager) zet met de bedoeling dat hij/zij of derden daarvan een model kunnen bouwen.

Tevoren dient de tekenaar dus vast te stellen wat de bedoeling van zijn werk is en daar naar te handelen. Zo heeft het dus geen zin een zodanig klein model te tekenen dat er schroefjes van bv. een halve mm dik in zitten. Dat kun je nog prima tekenen, maar maken ho maar. 😥 😥

En andersom kun je best een oceaanstomer tekenen, maar die bouwt ook niemand na (tenminste…..)

Op jouw vraag of wij iets voor jou hebben moet ik dus eigenlijk een antwoord schuldig blijven, want niemand gaat voor een ander beslissen wat er getekend moet worden. Tenzij je ergens in loondienst als tekenaar werkt natuurlijk. :D

Zelf heb ik mijn keuze gemaakt voor die Cromton locomotief om een aantal redenen.

Eén ervan was dat ik enige noodzakelijke maten van het origineel bezat en er een flinke hoeveelheid foto’s van op het Web te vinden waren.

Verder een kwestie van smaak en het model lijkt mij zelf wel te bouwen.

Het origineel heb ik nooit gezien, maar het gaat er om wat ik ervan maak. Hoe kleiner de schaal die je kiest, des te meer details je verliest.

Er zijn helaas een bijna onnoemelijk aantal redenen of argumenten die je uiteindelijke keus bepalen. 😯

Veel sterkte bij je beslissing, maar maak er wel één.

Je zult zien dat als je eenmaal bezig bent, dat het tekenen steeds leuker wordt, je heel snel tot de conclusie komt toch beter iets anders had kunnen kiezen.

De één gaat gewoon stug door en de ander begint opnieuw. 🙄 🙄

Dat houdt ons van de straat, zeggen ze.

Frits

Scroll naar boven