Reageer op: Computer heeft moeite met onderstoom.nl

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Computer heeft moeite met onderstoom.nl Reageer op: Computer heeft moeite met onderstoom.nl

Gompy
Deelnemer

Dat hij trager wordt was te voorspellen, je hebt immers minder geheugen voor je applicaties.

Heb je enige veranderingen in de BIOS gemaakt nadat je het geheugenbankje had geplaatst ?

Bv overclocken van de processor, IO-adressen aangepast, videogeheugen toegewezen enz ?

Andere mogelijkheid kan zijn, als je haardware hebt bijgeplaatst, is dat je toch geheugen problemen hebt maar dan met de adressering van de hardware.

Persoonlijk trek ik dan alles eruit wat ik niet direkt nodig heb, dus ik begin met een kale pc.

Installeer windows opnieuw en start daarna de pc zodat ik zeker weet dat er geen conflikten zijn.

Daarna ga in stuk voor stuk de hardware weer toevoegen, net zolang totdat het probleem weer de kop opsteekt.

Het is een intensieve klus die wat tijd in beslag neemt, maar het is de enigste manier op het probleem te tackelen.

LET OP, na iedere hard / software installatie de pc opnieuw opstarten, dat wil zeggen de pc UIT / AAN zetten en niet softwarematig opnieuw opstarten !!!

Controleer telkens je hardwareconfiguratie in het configuratiescherm of er geen gele uitroeptekenens en / of rode kruizen staan.

Ik blijf erbij dat het een geheugen probleem is, al dan niet een geheugenplaatst die niet juist toebedeeld is door windows.

Heb je al in je logboeken gekeken of daar meldingen staan van problemen ?

Scroll naar boven