Reageer op: Liggende ketel

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen (stoom)Ketels Liggende ketel Reageer op: Liggende ketel

Gompy
Deelnemer

Rene Witteman wrote:

Voor het construeren van 90% van onze modelketels gebruiken we altijd koperplaat voor de buis,

Voor de buis gebruiken *we* koperen plaat ?

Mmmmm, voor buis gebruik ik buis, maar ik zal wel binnen die 10% zitten.

Quote:

deksels en andere delen.

Tja, een deksel maken uit een buis zal inderdaad moeilijk gaan.

Quote:

Voor alle appendages en aansluitpunten brons.

Je bent echt een volhoudertje he ?

Zou Wika, Econosto, Eriks enz enz nu zo gek zijn dat ze ondanks dat ze beter weten dan toch messing onderdelen verkopen ?????

Heb je je wel eens bedacht wat de gevolgen zouden zijn voor dit soort bedrijven als een stoomaansluiting van 40 tot 120 bar explodeert doordat deze bedrijven volgens jou ondeugdelijk materiaal leveren ?

Quote:

Gebruik beslist geen messing onderdelen of plaatmateriaal.

E.e.a. wordt alleen gebruikt bij Wilesco e.d.

Daarbij zijn de keuringseisen zo hoog dat zelfs Wilesco het niet in zijn malle hoofd haalt om ondeugdelijk materiaal te gebruiken.

Als ook maar enigsinds de kans bestaat dat zo’n messing keteltje schade aan de gebruiker kan aanbrengen, zou zo’n firma direct failiet gaan.

De schadeclaims zouden in de miljoenen kunnne gaan lopen, vooral in Amerika waar Wilesco keteltjes gretig aftrek vinden.

PS, laat eens wat van jouw brouwsels zien, paar foto’tjes zouden wel leuk zijn, ik ben wel benieuwd hoe jij al je wijsheid in de praktijk brengt.

Scroll naar boven