Reageer op: bouw SS326

gerard
Deelnemer

Eindelijk is het dan zover!!

Na lang problemen te hebben gehad met mijn cilinders had ik besloten om deze nieuw te maken. De schuiven lekten door en waarom ben ik tot op heden niet echt achter. Ik heb wel mijn vermoedens. Maar goed.

Heb dus nieuwe cilinders gemaakt nadat ik alles weer inventor heb uitgetekend en de constructie iets heb aan gepast. Hier bedoel ik de plaats van de stoompoorten en de constructie van de schuiven.

In het eerste geval had ik het systeem zoals de meeste Wilesco machines.

Een “zuigerschuif” die door en door ging. Dus geen afdichting aan de voor en achterzijde. Hierdoor ook veel lekkage. Het systeem wat ik nu heb toegepast is zoals bij de NS 3900 spoor 1. Dit bevalt goed en absoluut geen lekkage.

Verder houdt de machine goed stoom en is water houden opzich ook niet zo’n probleem. Ik zeg het een beetje twijfelachtig want de ketel pruimt nogal en het is een zeer kleine ketel voor kolenstoken.

Ik hoop dat als de ketel wat meer is uitgekookt het een en ander wat rustiger wordt. Verder doet de voedingspomp het zeer goed na een minuut of drie zit de ketel eigenlijk alweer vol.

Dit is een zeer prettig gevoel met zo’n kleine ketel.

Hierbij een link naar het filmpje

“de eerste keer op stoom met nieuwe cilinders”

http://www.youtube.com/watch?v=Z9zBcf2mmkY&feature=channel

Gerard

Scroll naar boven