De nieuwste berichten › Forums › Locomotieven en spoorse zaken › Spoor 1 › Info Gezocht 4F 0-6-0 Loc (& NS 3400) › Reageer op: Info Gezocht 4F 0-6-0 Loc (& NS 3400)
Paar dagen terug kreeg ik een mail van iemand die zelf ook een F4 loc had gemaakt. Hij had me een foto gestuurd van zijn model. Heel netjes afgewerkt en zit mooi in de lak. Echter vertelde hij mij dat de tekeningen in Engelse maten zijn. Dat word erg lastig. Met om rekenen krijg je geen hele maten, dus lastig maken vooral als je niet gevorderd bent. (zo als ik). Het bouwen van een F4 gaat mij dus niet lukken.
Ik zit te twijfelen of ik de NS 3400 zal gaan bouwen. Het lijkt me een leuk model om te bouwen. Een black five werd mij ook aan geraden om te bouwen. Maar ik weet eigenlijk niet hoe veel ervaring ik moet hebben om een van die 2 te kunnen bouwen. Tekeningen lezen lukt mij prima. Een draai bank met frees kolom heb ik over 2 week tot men eigen beschikking.
Verder ga ik nog één van de boeken wat Frits me aan geraden heeft bestellen. Om dat er geen tekeningen zijn van een LMS Coaches op spoor 1 ga ik er zelf maar aan het teken werk.
Als iemand nog tips voor mij heeft, is bij mij van harte welkom!
Groeten,
Erik