Reageer op: Toerenteller voor draai- of freesbank

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Toerenteller voor draai- of freesbank Reageer op: Toerenteller voor draai- of freesbank

Gompy
Deelnemer

De IR-sensor wil zwart/wit/zwart/wit zien, maar het is ook mogelijk om er bv een hallsensor (magneetsensor) aan te hangen.

Nadeel van magneetjes zijn de bevestigingen die gemaakt moet worden.

Zwart/witte vlakjes kan men haast overal op kwijt.

Persoonlijk wil ik voor de LED-display gaan, goed uit te lezen ook in schemerlicht en grote cijfers (14,5mm).

Het DIY-pakketje zal bestaan uit de print, alle onderdelen (incl. geprogrammeerde microprosseror), echter geen behuizing, zelf in elkaar solderen.

De (voorlopige) prijs van het LED-DIY-setje is zonder verzendkosten, maar ik denk dat dat wel duidelijk was.

Nog even een aanvulling, de LCD-display kan ik voorzien van een backlight voor de zelfde prijs……waar google al niet goed voor is :)

Hierdooor is mijn voorkeur iets gewijzigd en ga ik zelf voor de LCD-displays.

Tevens kan ik bij deze uitvoering (andere type microprossesor) een optie inprogrammeren of er 6 of 60 pulsen gemeten worden per omwenteling.

Buiten de zwart/witte vlakken kan er ook gebruik gemaakt worden van een zgn gaatjes plaat.

Nog een voordeel, er kan bij een LCD-display gemeten worden tot 99.999 rpm waardoor de toerenteller multifunctioneler wordt.

Scroll naar boven