Reageer op: Hout

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Hout Reageer op: Hout

ArnoldS
Deelnemer

Hallo ‘Stoker’,

Ik vind ’t wel een apart idee om nu eens niet de ge-eikte materialen te gebruiken. Om je te helpen dacht ik meteen aan de leukste houthandel van Nederland te Amsterdam: http://www.fijnhout.nl/ Daar hebben ze de kleine stukken loods en het lijkt me dat daar vast wel iets voor je bij staat.

Ik ben geen expert maar het lijkt me zo dat je vormvast hout nodig hebt dat niet krimpt of barst anders sist ’t aan alle kanten eruit natuurlijk.

Zelf denk ik voor de cilinders aan pokhout of teak, omdat deze houtsoorten een natuurlijke olie hebben die de smering een stuk lichter maakt. Je hoeft hierbij niet de gehele drijfstang van hetzelfde hout te maken. Soms zal je voor de lagering ander hout kunnen gebruiken. Er zitten natuurlijk aan slijtage onderhavige onderdelen op en ik denk dat je daar eerst een oplossing voor moet vinden. Voorts biedt de website van de Amsterdamsche Fijnhouthandel uitgebreide informatie over de eigenschappen van ’t hout. Wees niet bang dat je voor gek verklaart wordt bij deze houthandel ze zullen je eerder met veel plezier helpen bij de juiste houtkeuze, bovendien komen er ook kunstenaars en die zijn nog veel gekker!

Oh ja, vergeet niet je snijhoek van je snijgereedschap bij te stellen als je het echt goed wilt doen. 😉

Vriendelijke groeten,

Scroll naar boven