Reageer op: Probleem met draaibank

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Probleem met draaibank Reageer op: Probleem met draaibank

Als er een lager kapot is kun je dat horen door er een schroevendraaier tegen aan te zetten en vervolgens tegen de schroevendraaier te luisteren terwijl je de as voorzichtig ronddraaid. Je kunt het ook voelen er zit dan een zwaar punt in het lager soms kun je dat alleen bijna / niet voelen.

Waarom heb je de olie vervangen als hij nog maar net nieuw is?

wat voor draaibank heb je? Een combi zij je maar wat voor combi?

Ik ben niet zo weg van combi’s maarja het licht eraan hoe het is opgebouwd.

Beitels slopen heeft iedereen hier op het forum in het verleden wel eens gedaan en als het geen beitels zijn dan zijn het plaatjes. Zeker als je niet weet wat voor materiaal dat je aan het bewerken bent gaat er wel eens wat mis het blijkt bevoorbeeld zo taai als eh ……. inox of koper te zijn.

Het was een afsteekbeitel maar hoe groot? en wat brak er precies van de beitel.

Een dacre aha die ben ik ook aan het bouwen wil nog niet heel hard vorderen maar heb het onderstel + wielen af plus een dichte met zilver gesoldeerde ketel en nog wat apendages zijn er al.

Ik ben 18 en had eerst een emco unimat 1 nou daar kun je echt geen metaal mee bewerken d’r zit een 80 watt motortje achter en dat is echt te weinig. Ik heb hem dus weer doorverkocht. Pas een freesmachine gekocht moet omgebouwd worden naar CNC hier horen jullie later wel meer over.

met vriendelijke groet,

Klaas van Gemerden

Scroll naar boven