Reageer op: Probleem met draaibank

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Probleem met draaibank Reageer op: Probleem met draaibank

Ha Erik,

Owke als het in de handleiding staat zal het wel kloppen.

Alleen vraag ik me af wat de beweegreden van de fabrikant zijn.

Je machine komt zo te zien bij buitelaar vandaan.

Beitels zijn hardmetaal? Je spant je frezen direct in de MC.

Als je een keer geld over heb zou ik er een appart kruistafeltje bijkopen en daar de frees op monteren. Het bespaart tijd en het is beter voor je machine. In de toekomst zul je merken dat je meer moet frezen dan draaien.

De punt van de beitel was 5mm? Lijkt me een beetje veel van het goede.

2mm lijkt me beter te doen. Je kan je steekbeitels eventueel van versleten zaagbladen maken. (decoupeerzaagjes of recipro zaagbladen, je moet er dan wel een houdertje voor frezen.

Tsja ik maak ook wel eens een foutje :? .

Zo heb ik een keer de kop van de draaibank af laten schieten (was niet mijn schuld).

Ik was aan het draaien toen ik een vreemd tikje hoorde dus ik zet hem uit en bij een van de laatste slagen van het uitlopen van de bank komt de kop die een kilo of 40 weegt eraf gezet. Je wil niet weten wat je meemaakt. Tegenwoordig controleer ik dus van te voren of alles goed geborgd is. Er zijn wel eens van die Heikneuters die de boel niet goed vastzetten nadat ze de kop gewisseld hebben. Uiteraard heb ik ze na 5 minuten die ik nodig had om bij te komen verteld dat hij echt een hele groote stommiteit had uitgehaald. Je schrikt je echt kapot.

Ik heb net m’n materiaal binnen om de dom te gaan draaien.

En ik ben bezig om de freesbank zo om te bouwen dat de verdeeltafel gebruikt kan worden zodat ik de cilinders kan frezen.

met vriendelijke groet,

Klaas

Scroll naar boven