Aanschaf draaibank/freesbank

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Aanschaf draaibank/freesbank

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Louis Peters
    Deelnemer

Beste forumleden

Laat ik mij even voorstellen. Ik heet Louis Peters 56 jaar oud en van beroep docent Elektrotechniek. Ik heb altijd veel interesse gehad in modelbouw en wil dit weer oppakken. Ben momenteel bezig met een eenvoudig stoommachientje om er weer in te komen. Uiteindelijke doel is het bouwen van een SHAY. Ik ben van plan om een draaibank en freesbank aan te schaffen en heb uiteraard alle informatie van de bekende zaken in Nederland bekeken. Mijn vraag is dan ook loont het de moeite om op beurzen/tentoonstellingen te kopen of zijn de prijzen hetzelfde als in de winkels? Ik ben nl. nog nooit op tentoonstellingen geweest. Wens ik verder iedereen een fijne jaarwisseling en een gezond 2008.

Louis Peters

Gompy
    Deelnemer

Op beurzen en tentoonstelling kan je afspreken dat je het showmodel na afloop wel wilt kopen tegen een gereduceerde prijs…..brutaal mens heeft de helft van de wereld zullen we maar zeggen.

Voor een tweede hands machine zou ik toch eerder naar een winkel / bedrijf gaan ivm garantie of je moet de persoon goed kennen waar je de machine van koopt.

Zowel de Locloods als Buitelaar verkopen tweedehands en nieuwe machines tegen schappelijke prijzen, hoewel de machines van Buitelaar allemaal van Chineesfabricaat zijn en minder van kwaliteit.

Bedenk voor dat je wat koopt eerst wat je met die machines wilt gaan doen en of je naderhand er ook nog wat aan hebt.

Koop niet een te kleine machine, daar krijg je achteraf echt spijt van, net als van een (te) goedkope machine of een met (te) weinig opties.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven