Afsteken

8 berichten aan het bekijken - 17 tot 24 (van in totaal 79)
  • Auteur
    Gompy
    Deelnemer

Als je met de *op de kop methode* het zelfde resultaat krijgt, dan is er iets goed mis met het lager achter je klauwplaat.

Eea verklaard dan ook de herrie, de speling is te groot waardoor je werkstuk gaat *klimmen*.

Normaal gesproken is de *op de kop methode* de enigste manier om op een bank met rolspeling nog fatsoenlijk af te steken.

Nu zijn Buitelaarmachines natuurlijk qua prijs en kwaliteit ook niet te vergelijken met een echte draaibank.

Persoonlijk zou ik het koplager gaan vernieuwen, als je tenminste zeker weet dat je geen speling in het support hebt.

Eddy
    Deelnemer

Beunhaas102 wrote:

De beitel waarmee het op je werk wel ging, heb je hiet mee al geprobeert op je draaibank?

Ja, daar heb ik het mee geprobeerd. Geen resultaat.

Ik ga morgen nog wel even aan de slag om naar de vrijloophoeken te kijken en eventueel te wijzigen.

Beunhaas102 wrote:

En anders moet je maar een goede zaag kopen 😆

BAH :D 😉

Eddy
    Deelnemer

Reject wrote:

Als je met de *op de kop methode* het zelfde resultaat krijgt, dan is er iets goed mis met het lager achter je klauwplaat.

Eea verklaard dan ook de herrie, de speling is te groot waardoor je werkstuk gaat *klimmen*.

Normaal gesproken is de *op de kop methode* de enigste manier om op een bank met rolspeling nog fatsoenlijk af te steken.

Nu zijn Buitelaarmachines natuurlijk qua prijs en kwaliteit ook niet te vergelijken met een echte draaibank.

Persoonlijk zou ik het koplager gaan vernieuwen, als je tenminste zeker weet dat je geen speling in het support hebt.

Zal daar ook eens naar kijken. Heb de fa. Buitelaar vandaag ook een mailtje gedaan. Eens kijken wat zij voorstellen.

Eddy
    Deelnemer

Wat ik wel merk is dat, als ik de drieklauw iets links en recht beweeg, dat hier een dood punt (backlash) in zit.

Ik draai hem dus iets naar links, als ik hem dan naar rechts draai komt er eerst een stukje niets, en dan pakt ie weer de as.

Hmmm, duidelijk? :D

Is dit normaal?

Eddy
    Deelnemer

Ik heb nog even wat proefgedraaid (gestoken).

Ik krijg steeds meer het gevoel, dat de dwarsslede plus beitelsupport te licht is uitgevoerd om staal fatsoenlijk te kunnen afsteken.

Te licht om met een fatsoenlijke kracht het materiaal in te kunnen.

Beunhaas102
    Deelnemer

Je zou toch ook met een hobbybank gewoon moeten kunnen steken :?

Gompy
    Deelnemer

Ik ben in het bezit van een Buitelaar 450, maar afsteken gaat perfect.

Heb laatst nog 80mm automatenstaal gestoken zonder problemen, wel met omgekeerde beitel methode.

Eddy
    Deelnemer

Reject wrote:

Ik ben in het bezit van een Buitelaar 450, maar afsteken gaat perfect.

Heb laatst nog 80mm automatenstaal gestoken zonder problemen, wel met omgekeerde beitel methode.

Geeft weer hoop :D

Wacht even af wat Buitelaar er van zegt.

Misschien idd het koplager. Maar die heeft nog maar zeer weinig uren gedraaid.

8 berichten aan het bekijken - 17 tot 24 (van in totaal 79)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven