afstellen schuif stoomtrekker

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stoomwalsen & Trekkers afstellen schuif stoomtrekker

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Hoss
    Deelnemer

Hallo Beste Allemaal, ik ben een beetje aan het hannesen met het afstellen van de schuif van mijn 3″ Burrell trekker. Hij is gebouwd naar Plastow design en die hebben in hun wijsheid besloten om de schuif ‘ koud ‘ op de as te monteren, slechts geborgd door een microscopisch inbusboutje. Dit is natuurlijk vragen om problemen en na twee keer stomen stond ik stil met een losgelopen schuif.

In Leek had ik het zelfde probleem, daar is het met hulp van een aantal ervaren(er) stomers gelukt om met een sluitringetje de timing aan te passen zodat ik in ieder geval kon rijden. Uiteraard vind ik dat eigenlijk maar een oplossing on-his-John-farmers-little-whistles dus ik zou daar graag een afstelmogelijkheid voor maken die ik van buitenaf kan regelen.

Heeft iemand dat al eens eerder gedaan of ben ik hierin de enige ? Ik zag bv. bij de Haan (maar die is natuurlijk groter) een stelmechaniekje dat volgens mij in een iets kleiner uitvoering perfect zou zijn.

Groeten Johan

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven