AI draaibank

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Arjan
    Deelnemer

Beste Medemodelbouwers,

Ik heb een oude AI draaibank DR1 met een sterk versleten bed. Is hier nog wat aan te doen ? Kan zoiets bijvoorbeeld nageslepen worden voor een betaalbare prijs ?

Verder zijn langs- en dwarsspindel met de moeren einde oefening, zijn dit soort onderdelen nog ergens (nieuw) te koop ?

Wie kan mij hierbij helpen ?

Hartelijke Modelbouwersgroet,

Arjan

jaap
    Deelnemer

ja kan worden geslepen, oa bij Schinfa zie link en deze kunnen ook nieuwe spindels leveren compleet met moer.

Schinfa revisie

Arjan
    Deelnemer

jaap wrote:

ja kan worden geslepen, oa bij Schinfa zie link en deze kunnen ook nieuwe spindels leveren compleet met moer.

Schinfa revisie

Jaap, Hartelijk dank voor je tip.

Groet,

Arjan

peterve
    Deelnemer

Slijpcentrum de Rooy uit Eindhoven kan ook een bedje van een AI slijpen

Laatst dat ik het vroeg 800 euro ex btw dacht ik Alleen bed slijpen Geen support en zo

Omdat de vaste kop en het bed uit 1 stuk bestaan moet er door de boringen van de losse kop een as gestoken worden Die kan dan geklokt worden en dan staat het bed ook goed

Verder heb je een slijpbank nodig met een kleine komsteen

En omdat je weinig uitloop hebt wordt er wel een harde stop op de slee van de slijpbank gezet of net op het eind van zijn bereik

Voor onderdelen kom je weer bij schinfa uit

Als het een zacht bed is kun je het ook schrapen

Maar dat is weer een vak apart

Verder denk ik dat als reviseren geen hobby is je beter uit kunt kijken naar een andere bank Waarschijnlijk goedkoper

Peter

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven