airbrush

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    cornelis1945
    Deelnemer

kan iemand mij zijn ervaring vertellen omtrent met het gebruik van de airbrush welk. type is geschikt voor modelstoommachines schaal(1/10).

ik heb in het verleden veel spuitwerk gedaan o.a met onderbeker/ bovenbeker voor fijn spuitwerk en electrostatich.

bij voorbaat dank. c.v.well :)

Roy Wilms
    Deelnemer

Hoi,

ik zou met je vraag eens naar airbrush service almere gaan. (mailen gaat ook prima). Die kunnen je goed verder helpen. prima service daar!

Roy

cornelis1945
    Deelnemer

beste mede hobbyisten.

wat betreft mijn eerste vraag eerder in dit forum heb ik in het verleden professioneel spuitwerk gedaan.

In de eerste plaats heb de modelbouwlak van Humbrol aangeschaft (kleine potjes a,1,50 eur, pst.) de gewenstkleur uitzoeken met de bijbehorende tinten voor het op kleurmengen hiervan ,voordeel je zit niet met een kilo verf opgescheept.

Verdunnen minstens 50%met wasbenzine en dan spuiten met norzle groote 0,8

Beginnen met een kleine norzle opening(uitproberen op een oude krant) tijdens het spuiten deze aanpassen tot de gewenste verkregen verfdekking.

Je kunt het geheel nog eens met blankenlak op de zelfde wijze zoals hiervoor beschreven is.

Voordeel met airbruss werken is geen overtollige verneveling,ventileren noodzakelijk,en bewerking kleine details.

Hopende voor degen die in de toekomst hiermee wil werken voldoende te hebben ingelicht. voor eventuele vragen ,kun je mijn bellen overdag.0654641678. groetjes Cees

Erik.B
    Deelnemer

Hallo

Het schoon maken van een airbrush lijkt mij ook nog al belangrijk. Heb in het verleden een moeten weg gooien om dat deze niet goed schoon gemaakt was. Het blijft dus niet alleen ‘even’ schoon spuiten met thinner of aceton.

Kan iemand daar ook, of cornelis19451, iets over vertellen?

Erik;)

cornelis1945
    Deelnemer

beste Erik.

Inderdaad heel belangrijk excuus hiervoor.

voor het schoonmaken van de airbruss doe ik het volgende,

de beker ,de naald en de norzle met de verstuiver demonteren en los in een goed afsluitbare (de naald met een stukje kurk of rubber afschermen)

;liefst metalen bus of plastieken bus die niet door invloed van thinner oplosbaar is ,doen. deksel of schroef erop en dan zachtjes schudden tot de oude verf is opgelost .

als de verf oud is een tijdje laten weken. ca. 1 dag

Daarna de airbruss in elkaar monteren de beker vol gieten met wasbenzine

de naald zo ver mogelijk opendraaien en buiten leegspuiten. hierna kan je de bewegende delen met dunne olie (druppel) smeren wegens uitdroging v.d wasbenzine. niet de norzle!!!

Ik hoop da ik je voldoende geinfomeerd heb. Cees.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven