aluminium buis afsteken

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek aluminium buis afsteken

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    ken
    Deelnemer

hallo ,

wie heeft er een oplossing voor volgend probleem.

ik zou een paar stukken moeten afsteken van een aluminium buis van dia 45 met een wanddikte van 2.5 .

normalitair zou ik dit doen door een vaste bril te gebruiken .

het probleem is dat ik enkel een meeloop bril heb (twee punts ) en nog geen vaste bril !

als iemand van jullie hier een oplossing of handige tip voor weet dan hoor ik het graag . :)

gr

ken

ken
    Deelnemer

oh , vergeten te vertellen dat het zou moeten gebeuren op een supper 7 waarvan de doorlaat op de hoofdas bijlange geen 45 groot is .

anders kon ik hem erdoor steken 8)

gr

ken

Mark2007
    Deelnemer

het is een buis dus je kunt een stuk hout draaien wat in de buis past, pak een stuk hout, draai er een houtdraaibout in, zeskant kop eraf zagen, stop nu het geheel in de drieklauw, draai het af tot de binnendiameter van je buis.

stop je zojuist gemaakte houten hulpmiddel in de boorkop, pijp in de drieklauw, houten hulpmiddel aan andere kant erin(wel van tevoren wat olie erop doen) en afsteken maar.

als het afgestoken is dan blijft het stuk wat je afgestoken hebt netjes op je houten hulpmiddel liggen en als je het goed hebt uitgerekend dan blijft er ook nog een stukje van je houten hulpmiddel in het gedeelte zitten wat in de drieklauw zit.

het voordeel tov een bril is dat je absoluut geen beschadigingen krijgt aan de buitenkant.

Mark

ken
    Deelnemer

hey ,

bedankt voor de tip .

lijkt me inderdaad wel handig om het op deze manier te doen .

het hout draai je dat gewoon op maat met je metaalbeitels (HSS of hardmetaal ) ?

gr

ken

Mark2007
    Deelnemer

het hout draai ik gewoon met een stuk hss toolbit van een paar euro, dat gaat prima.

mark

ken
    Deelnemer

hey , ga ik morgen zeker uittesten , maar het lijkt me inderdaad een handige tip !

hartelijk dank voor je reactie en je hulp .

gr

ken

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven