Aparte groep voor projecten?

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Aparte groep voor projecten?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Corne
    Deelnemer

Beste Admin,

Is het misschien leuk om een aparte groep op te richten voor projecten?

Zo lees ik elders een project over de bouw van een V8 gloeiplug motor.

Erg interessant en een hoop van geleerd.

Nu ga ik in de nabije toekomst zelf mijn eerste stoom machine bouwen.

Ik heb daar een boel gereedschap voor moeten aanschaffen.

Ik heb letterlijk nul ervaring.

Dus lijkt het me leuk als er hier mensen met mijn project meelezen en mij terzijde staan bij het oplossen van de onvermijdelijk voorkomende problemen. Voor andere gebruikers is dat dan weer leuk om zo’n project hier te lezen en misschien ook wel op te pakken als eerste project waarbij de door mij genomen hindernissen dan al uit de doeken zijn gedaan.

Of zoiets denk ik.

Groetjes,

Corne

Anoniem
    Inactief

Hoi Corne,

Wat mij betreft kan een project goed in 1 van de huidige categoriën geplaatst worden, ben je een stationaire machine aan het bouwen? dan kan hij stationaire machines, is het meer een 3 1/2″ loc? Dan in die categorie :)

Al zou het nu erg druk gaan worden met bouwprojecten dan is het misschien wel een idee, maar voorlopig denk ik dat het nog goed zou moeten gaan.

Corne
    Deelnemer

Dank voor je antwoord.

Wel, ik ben een erge beginner zoals ik al noemde.

Mijn eerste twee projecten zullen derhalve prima in stationaire motoren kunnen gaan staan. Misschien mijn eerste 4 ook nog wel.

45 graden oscilerende stoommachine

1 cilinder schuif.

2 cilinder schuif of dubbel werkend.

Maar uiteindelijk ga ik een boot bouwen met een stoommachine er in.

Waar zullen we die dan plaatsen?

Ach, dan zijn we al wel weer 5 jaar verder ;-)

Corne

Alex
    Deelnemer

Misschien heeft het zin om een aparte categorie te maken voor stoomtrekkers walsen en auto’s? Ik gebruik nu de categorie algemeen als ik iets over mijn wals wil melden, omdat die volgens mij niet onder een andere rubriek past. Het lijk me alleen dat uitgebreide bouwverhalen en/of beschrijvingen eerder op een privéwebsite horen dan hier op het forum, maar misschien heb ik dat verkeerd.

Groeten Alex

Anoniem
    Inactief

Alex wrote:

Misschien heeft het zin om een aparte categorie te maken voor stoomtrekkers walsen en auto’s? Ik gebruik nu de categorie algemeen als ik iets over mijn wals wil melden, omdat die volgens mij niet onder een andere rubriek past. Het lijk me alleen dat uitgebreide bouwverhalen en/of beschrijvingen eerder op een privéwebsite horen dan hier op het forum, maar misschien heb ik dat verkeerd.

Groeten Alex

Het lijkt me juist wel leuk om uitgebreide bouwverhalen en/of beschrijvingen hier te zien! Dat is erg leerzaam en leuk om te lezen, ik ben van plan om ook over de bouw van mijn 5″ sik eens wat te gaan schrijven op het forum, dus als je een leuk verhaaltje met wat foto’s etc. hebt zie ik dat graag!

Over de rubriek stoomtrekkers / walsen / auto’s moet ik even overleggen…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven