De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Algemeen › aquarium pomp
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 7 maanden geleden door
piepenbm.
- AuteurBerichten
- 24 april 2008 om 10:36 #550
piepenbm
DeelnemerGoedemiddag, als nieuw lid van deze stoomclub heb ik een vraag. Ik heb een Stuart V10 en bijbehorende boiler S501 opgeknapt en wilde kijken of dit ook op een luchtpomp kan draaien. Kan iemand van dit forum mij vertellen of ik hier ook een aquariumpomp voor kan gebruiken, zoja hoog groot (liter opbrengst), moet deze dan zijn. Zag nl op stoomdagen dat een hoop machintejes draaide op lucht…, en vergeten te kijken wat voor soort ze gebruikte. (had het te druk met bekijken van al dat moois).
alvast bedankt,
Mike
24 april 2008 om 10:44 #5404Gompy
DeelnemerTen eerste is de capaciteit te laag van dit soort pompjes, maar ook de druk is niet hoog genoeg. Op de beursen worden de modellen meestal gevoed uit een netwerk van pijpjes en slangen vanaf een grote compressor.
Je kan wel een 12 Volt autobandenpomp gebruiken.
24 april 2008 om 10:50 #5405piepenbm
DeelnemerZo hee, dat is een snel antwoord, bedankt ik ga het proberen…., effe neuzen in de bladen of ik goedkoop zo`n pompje kan kopen. Bedankt,
Mike
24 april 2008 om 11:04 #5406Klaas van Gemerden
DeelnemerIk heb zelf een airbrush compressortje gekocht bij van jung.http://www.hks-machines.nlhttp://www.hks-machines.nl” class=”bbcode_url”> Dat kost natuurlijk meer maar je kan er eventueel ook mee spuiten.
Er zit een vochtafscheider op en een reduceerventiel.
ze maken trouwens ook weinig geluid.
Gr. KvG
24 april 2008 om 12:39 #5407duyster
DeelnemerEen oude koelkast compressor .Stil, gratis en geeft meer dan voldoende druk.
24 april 2008 om 13:05 #5408john
Deelnemerduyster wrote:Een oude koelkast compressor
.Stil, gratis en geeft meer dan voldoende druk.
let wel even op het koelmiddel als je een koelkast of vriezer te grazen neemt………. dit is niet echt bevordelijk voor het milieu geloof ik.
Het spul moet er toch echt uit als je de compressor wilt gaan gebruiken.
24 april 2008 om 13:34 #5409Mark2007
DeelnemerOeps te laat 😉 24 april 2008 om 16:32 #5410Gompy
Deelnemer - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.