De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Werkplaatstechniek › Automatische voeding op Opti BF20 >update 14-11<
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 3 maanden geleden door
Roy Wilms.
- AuteurBerichten
- 2 oktober 2007 om 13:14 #407
Roy Wilms
Deelnemer>voor laatste update´s,zie onderaan bericht< Hoi, heeft er iemand van jullie een automatische voeding op een Opti BF20 freesmachine? Zo ja, was dit ergens standaard te koop, of is het zelfbouw? Roy 2 oktober 2007 om 13:51 #3676Klaas van Gemerden
DeelnemerIk ken wel mensen die hem omgebouwd hebben naar CNC. Dan heb je ook een soort en met automatische voeding
😉 Om zo iets zelf te maken kan je waarschijnlijk het beste een motor gebruiken met een toerentalregeling. Je kan de motor direct aan je spindel koppelen of je gebruikt b.v. een wormwiel of een tandriem als vertraging.
Naar alle waarscheinlijkheid ga ik binnenkort een cnc freesmachine bouwen. (retrofit van een bestaande machine) Dan heb ik de beschikking over automatische voeding op alle assen en nog veel meer.
2 oktober 2007 om 14:49 #3677Roy Wilms
DeelnemerJa oke, maar daar heb ik weinig aan. Ik zal eens bij conrad gaan kijken. Misschien hebben die er iets voor. Heb optimum al gevraagd, maar die hebben zelf nog niks. Dit komt in 2008 misschien. Roy
2 oktober 2007 om 15:32 #3678Beunhaas102
DeelnemerVolgens mij is dat er wel degelijk (meen ik is te hebben gezien in hun catalogus), alleen kost het 250+ 2 oktober 2007 om 16:34 #3679Rene Witteman
Deelnemerjaren terug heb ik op een freesmachine een ruitenwissermotor geplaatst. Een groef in het handwiel met een V-snaar en een verstelbare motorsteun.
Is goed variabel te maken en voor weinig geld.
Misschien kun je er iets mee .
Machine is later vervangen maar het systeem werkte perfect.
succes mvg Rene
2 oktober 2007 om 16:39 #3680ewapenaar
Deelnemer2 oktober 2007 om 20:01 #3681Roy Wilms
Deelnemerzucht, natuurlijk had ik daar al gekeken. Omdat de BF20 er niet bijstaat heb ik het gevraagd, en ze hebben (nog) geen pasklare oplossing voor de BF20.
Had wel bij conrad al motoren met overbrenging gevonden. nu dus alleen nog de electrische aansturing hiervan maken.
Roy
2 oktober 2007 om 20:53 #3682Beunhaas102
Deelnemerewapenaar wrote:Hoi Roy,
misschien past deze er wel op:
http://www.optimum-maschinen.de/produkte/zubehoer/1/tischvorschuebe/index.html ” class=”bbcode_url”> http://www.optimum-maschinen.de/produkte/zubehoer/1/tischvorschuebe/index.html Groeten,
Erik
Pfff das een beste prijs
😯 bijna de helft van de nieuwwaarde van de machine zelfvraag me af of het dat wel waard is… - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.