Automatische voeding op Opti BF20 >update 14-11<

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Automatische voeding op Opti BF20 >update 14-11<

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Roy Wilms
    Deelnemer

>voor laatste update´s,zie onderaan bericht< Hoi, heeft er iemand van jullie een automatische voeding op een Opti BF20 freesmachine? Zo ja, was dit ergens standaard te koop, of is het zelfbouw? Roy

Ik ken wel mensen die hem omgebouwd hebben naar CNC.

Dan heb je ook een soort en met automatische voeding 😉

Om zo iets zelf te maken kan je waarschijnlijk het beste een motor gebruiken met een toerentalregeling. Je kan de motor direct aan je spindel koppelen of je gebruikt b.v. een wormwiel of een tandriem als vertraging.

Naar alle waarscheinlijkheid ga ik binnenkort een cnc freesmachine bouwen. (retrofit van een bestaande machine) Dan heb ik de beschikking over automatische voeding op alle assen en nog veel meer. :D

Roy Wilms
    Deelnemer

Ja oke, maar daar heb ik weinig aan. Ik zal eens bij conrad gaan kijken. Misschien hebben die er iets voor. Heb optimum al gevraagd, maar die hebben zelf nog niks. Dit komt in 2008 misschien.

Roy

Beunhaas102
    Deelnemer

Volgens mij is dat er wel degelijk (meen ik is te hebben gezien in hun catalogus), alleen kost het 250+

Rene Witteman
    Deelnemer

jaren terug heb ik op een freesmachine een ruitenwissermotor geplaatst.

Een groef in het handwiel met een V-snaar en een verstelbare motorsteun.

Is goed variabel te maken en voor weinig geld.

Misschien kun je er iets mee .

Machine is later vervangen maar het systeem werkte perfect.

succes mvg Rene

ewapenaar
    Deelnemer
    Roy Wilms
    Deelnemer

zucht,

natuurlijk had ik daar al gekeken. Omdat de BF20 er niet bijstaat heb ik het gevraagd, en ze hebben (nog) geen pasklare oplossing voor de BF20.

Had wel bij conrad al motoren met overbrenging gevonden. nu dus alleen nog de electrische aansturing hiervan maken.

Roy

Beunhaas102
    Deelnemer

ewapenaar wrote:

Hoi Roy,

misschien past deze er wel op:

http://www.optimum-maschinen.de/produkte/zubehoer/1/tischvorschuebe/index.html” class=”bbcode_url”>http://www.optimum-maschinen.de/produkte/zubehoer/1/tischvorschuebe/index.html

Groeten,

Erik

Pfff das een beste prijs 😯 bijna de helft van de nieuwwaarde van de machine zelf :?

vraag me af of het dat wel waard is…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven