Bakschuif

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    wim pelster
    Deelnemer

Aan de hand van de schetsen en schema’s uit “Het Handboek” van Oegema en van Dort begrijp ik intussen wel het pricipe van de bakschuif en de bosch schuif.Maar kan iemand mij – visueel – duidelijk maken hoe een en ander er in de practijk uit ziet?

Hoe loopt de verse stoom-hoe loopt de afvoerstoom-hoe zien die ruimtes er in de practijk uit-waar zitten de aansluitingen-hoe lopen de kanalen??

Op schema’s is het allemaal wel duidelijk.Gemakkelijk ook,je zet gewoon een pijl en dat is de stoomaansluiting.De practijk vraagt dan hoe dat er in werkelijkheid uitziet en waar de gaten geboord moeten worden en waar de kanalen gefreesd moeten worden en waarom.

Nou heb ik zomaar het idee dat er mensen zijn die met behulp van de hedendaagse techniek -3D animatie- mij dat duidelijk kunnen maken!

Saillant detail:

Ik heb in 1962 als machinist op een schip gevaren met als hoofdaandrijving een verzadigde stoom turbine,maar verder alle hulpwerktuigen,stookoliepomp,voedingpomp,smeeroliepomp,enz. uitgevoerd als stoomzuigermachine.

Ik was toen 18 en de belangstelling voor de meiden, het bier en de vreemde havens was groter dan de belangstelling voor de bakschuif.

Daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van,maar ik had het toch niet willen missen……

Kan ik het nog goedmaken? HELP!

Wim.

john
    Deelnemer

Geen mooie 3d plaatjes, maar ouderwetse illustraties:

http://www.stoommachine.info

Mijns inziens staat alles hier behoorlijk duidelijk omschreven en met plaatjes uitgelegd.

wim pelster
    Deelnemer

Hallo John.

De site waar jij op doelt ken ik,maar ondanks dat ik het een leuke site vind,is het toch nie waar ik naar zoek.

Evengoed toch bedankt voor de moeite.

Groetjes,Wim.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven