Bericht NS 3737 in Onder Stoom

  • Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst ge├╝pdatet op 15 jaren geleden door john.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #719
    john
    Deelnemer

    Triest bericht in ons blad Onder Stoom,

    de stoomloc NS 3737 zal niet meer rijvaardig worden gemaakt.

    Maar, er gaan nogal wat spookverhalen rond (volgens mij) waarom de 3737 ineens terug het musum in ging vlak nadat ze haar laatste restauratie had gehad.

    Zoals vermeld in het bericht heeft de 3737 in 1993 nog een ketel revisie gehad in Tilburg.

    Op dat moment was ze volledig rijvaardig en was ze ook te zien op diverse stoom festivals (zooo jammer dat die ook verleden tijd zijn zoals het stoom festival bij het spoorweg museum).

    Er gaat een gerucht dat de 3737 niet juist behandeld is, met alle respect voor de machinist(en).

    Er staat mij iets bij dat de buis vanaf de regulateur naar de OVO te licht geconstueerd was en deze is ” geimplodeerd” tijdens 1 van de eerste proefritten.

    Maar hoe kan het zijn dat een stoomloc uit bedrijf moet worden genomen na 12 ritten terwijl ze er vlak voor nog een revisie heeft gehad ?????

    Vreemd genoeg kunnen organisaties als de VSM en SSN wel hun locomotievenpark bedrijfsvaardig onderhouden en regelmatig laten rijden.

    Wie heeft er meer informatie betreffende de reden waarom de 3737 na 12 ritten niet meer bedrijfsvaardig is bevonden ?

    #6755
    Paul Bender
    Deelnemer

    John,

    Kijk eerst even op deze twee forums voor dit onderwerp:NMLD 3737 & Beneluxspoor 3737

    Mocht je nog verdere vragen hebben kan je die eventueel nog verder aan mij ( 3737@b-support.nl ) vragen. Ik zal dan m’n best doen om die naar vermogen te beantwoorden.

    Echter een vriendelijk verzoek: Gaarne geen postings doen over dit onderwerp op de bovengenoemde forums. Het onderwerp begint daar nu net weg te zakken en dat wil ik, om meerdere redenen graag zo houden. Een verdere discussie op dit forum kan, maar hou er rekening mee dat het onderwerp bij het NSM heel gevoelig ligt en dat een eventuele publieke discussie over de loc de kans dat die ooit nog rijvaardig wordt gemaakt niet vergroot

    #6756
    john
    Deelnemer

    Beste Paul,

    bedankt voor de linkjes, eea is nu duidelijk nadat ik alles heb doorgelezen.

    Ik hoop echt dat het genomen initiatief voor een stichting gevolg kan vinden, en hopelijk dat de loc over enige jaren weer bedrijfvaardig zou kunnen zijn.

    succes !

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven