De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Algemeen › Bestellen in het buitenland ?
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door
Mark2007.
- AuteurBerichten
- 22 juli 2008 om 10:54 #596
Mark2007
DeelnemerAangezien ik een taig draaibankje heb en er eigenlijk binnen Europa geen dealer voor is zit ik erover te denken om onderdelen uit Amerika te halen. Nou heb ik begrepen dat ik bijvoorbeeld voor het bestellen van een bril en vierklauw en een freessupport een taric code moet hebben :
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_nl.htm Maar ik zie door de bomen het bos niet, welke code hoort er bij draaibank onderdelen ? en hoeveel procent heffing heb ik dan (naast waarschijnlijk ook nog btw boven 100 euro).
Heeft iemand dit al eens eerder gedaan ?
Mark
26 juli 2008 om 05:24 #5804Cor Stoom
DeelnemerHai Mark, Ik heb al een heleboel dingen in het buitenland gekocht en vernamenlijk via Ebay. In het verleden heb ik nauw samengewerkt met de Douane en die vertelde mij altijd, dat het ergste wat je kan overkomen is:
20% invoerrechten en 19%BTW over het gehele bedrag, dus ook de verzendkosten. Ik reken voor de vlotheid altijd, wat het oorspronkelijk kost en daar doe ik 40% overheen.
Je kan nu zelf wel bepalen, wat het ongeveer kost en anders voor de zekerheid ff de douane bellen.
Op die link van jouw kom ik uit bij Taric code 8458 cq 8459, maar ik kom niet bij de tarieven.
Dus, gewoon bestellen en zie maar waar het schip strand!!!
Veel succes ermee,
mvg Cor.
😆 26 juli 2008 om 06:19 #5805Mark2007
DeelnemerIk heb wel eens wat via e-bay gekocht en dat was voor 40 euro, geen invoerrechten en geen btw hoeven te batalen, maar ik heb het vermoeden dat ze dat pakje niet gecontrolleerd hadden oid(electronica onderdelen). De taric voor draaibank onderdelen als drieklauw e.d. is 8466-10 en 8466-20 het douane recht zou 1.2% zijn en dan komt er nog eens 19%btw overheen, dat ze btw rekenen over verzendkochten is belachelijk maar zo zit de Nederlandse douane maffia blijkbaar in elkaar.
Mark
26 juli 2008 om 08:57 #5806Cor Stoom
DeelnemerHai Mark, dat is dus lachen
😆 😆 😆 wat een flut bedrag.
Je moet eigenlijk blij zijn, dat het maar 1,2% is. Als je rondom je heen kijkt in andere landen, dan zou je dit niet schrijven.
Ja en de douane prijzen, hebben we zelf in het stemhokje beslist. Het huishoudboekje van de overheid moet ook aan het eind van het jaar weer op nul staan als het ff kan.
Ik heb een keer voor mijn schoonmoeder, hier in Surabaya, uit Nederland bij “Giraffe” een klein audio torentje meegenomen met een waarde van 99 gulden. Op het vliegveld van SBY “mocht” ik 60 USdollar betalen. Een douane ambtenaar had met een krijtje op de houten tafel, boter-kaas-en eieren gedaan en kwam zo op het bedrag. Zijn collegaas knikte instemmend. Wil je zoiets???? kom dan hier naartoe. Laat mij dan maar 1,2% betalen en ook nog weten, dat het niet in “zijn” zak belandt.
beste 73ers,
Cor.
26 juli 2008 om 09:50 #5807Mark2007
DeelnemerHelaas, je kunt stemmen wat je wil maar de maffia als douane, politie en andere overheids instantie bepalen zelf wat ze aan bedragen opleggen, dara hebben we zelf helemaal niks over te zeggen. mark
26 juli 2008 om 14:00 #5808ArnoldS
DeelnemerHoi Mark, Positief blijven, hoor… Op een ander forum waar ik lid van ben heeft een van de leden ook eens een verhaaltje gedaan als ervaringsdeskundige. Kijk hier maar eens
. Helaas is het artikel al weer een paar jaar oud dus wat vandaag de exacte regelgeving is kan je alleen opvragen bij de douane. Ik dacht namelijk ook dat beneden een bepaald bedrag ook geen invoerrechten verschuldigd waren, maar dat heb ergens gehoord en kan dit niet bevestigen. Voorwaarde is dat ’t op de vrachtbrief staat wat ’t waard is.http://spoor0nl.xsbb.nl/viewtopic.php?f=8&t=362509#p3053885 ” class=”bbcode_url”> http://spoor0nl.xsbb.nl/viewtopic.php?f=8&t=362509#p3053885 In Groot-Brittannië heb je niets aan dealers (Peatol?) kunnen vinden?
Vriendelijke groeten,
26 juli 2008 om 15:25 #5809Mark2007
DeelnemerHoi Arnold, in Engeland is er een die wat met taig (peatol) doet helaas zijn zijn prijze zo hoog dat het voordeliger is om zelf te gaan importeren nog afgezien van het probleem dat ze in ENgeland nog steeds geen euro gebruiken. neem als voorbeeld een milling attachement, dat is 58 pond of 61 dollar, dat is beide zonder verzendkosten en dus een behoorlijk verschil omdat 58 pond ruwweg iets van 87 euro is, en 61 dollar iets van 40 euro is, de engelse dealer rekent dus gewoon het dubbele van wat het werkelijk kost .
Mark
27 juli 2008 om 17:07 #5810ArnoldS
DeelnemerHallo Mark, Inderdaad vraagt ie het dubbele van wat ’t in de USA kost.
😯 Even rekenen: Het Taig ‘milling atachment’ kost $61,40 = €39,-, maar dan komen er nog verzendkosten bij. Ik vraag me af wat die zouden zijn… Nou ja zeg $15,- dan wordt ’t totaalbedrag $76,40, bijna dan want ’t is de vraag hoe je gaat betalen. Als je per CreditCard betaald die ze accepteren dan valt ’t mee, maar zit het tegen en je moet een internationale overboeking doen dan komt er nog eens dacht ik €7,50 bij. Heb je daarbij de pech dat ze ’t zware pakketje bij de douane openmaken en je wordt aangeslagen voor 15% plus over ’t hele bedrag 19% BTW (en als je lang wacht dan wordt dat zelfs 20%, maar nu overdrijf ik) dan komt het op zo’n €73,70.
Bij Peatol vandaan heb je geen gesodemieter met importrechten, de BTW is al betaald en daar kost ie dan exclusief verzend- en overboekings kosten £58,- = €73,10. Nu wil ’t geval dat Peatol gevestigd is in Birmingham. Ik beloof nog even niets, maar ik ben daar toevallig van 4 t/m 8 september. Het probleem is echter dat ik met ’t vliegtuig (gewicht baggage) ben en de exacte locatie niet ken van Peatol in Birmingham, bovendien ben ik op doorreis naar Telford. Heel misschien is er wat mogelijk. Dat moet ik even uitdokteren…
Vriendelijke groeten,
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.