bouw SS326

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 9)
  • Auteur
    gerard
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik kan asl het goed is nu ook foto’s plaatsen en wou dat bij deze even uit testen. Hierbij een foto van mijn SS 326 in aanbouw. Ik ben momenteel een nieuwe ketel aan het bouwen omdat ik ruimte gebrek heb op de plaats van de vuurkist. Maar deze is ook alweer een eind op weg.

[img width=550 height=413]http://forum.onderstoom.nl/userimages/13_IMAG0286.JPG[/img]

Groetjes gerard

gerard
    Deelnemer

of wat dacht je van deze???

[img width=550 height=413]http://forum.onderstoom.nl/userimages/13_amenstellingkopie.jpg[/img]

Eddy
    Deelnemer

Oei, dat ziet er prachtig uit. (Beide :D )

Zelf ben ik bezig de Dacre in Solidworks te zetten, om mijn eerste stoommachine te maken.

Prachtig Gerard.

Anoniem
    Inactief

Ziet er goed uit Gerard !

gerard
    Deelnemer

Hallo,

Ben niet zo actief met update’s en bouwverslagen. Maar ik heb de nieuwe ketel al af, er zit zelfs al een buiten mantel om heen. Omdat ie ze mooi strak is geworden wou ik hem jullie ook niet onthouden. Het begint al op een mooie slanke dame te lijken. Ook ben ik al bezig met de voetplaten.

Ik zit niet zover meer van het kolenstoken af alleen nog een aspan eigenlijk. Het tenderframe is er ook al. Hier zal ik voor het testen eerst maar een gewoon bakje op plaarsten voor de handpomp.

Hopelijk kan ik met de stoomdagen in Leek de eerste stapjes showen.

Groetjes Gerard

gerard
    Deelnemer
    gerard
    Deelnemer

Eindelijk is het dan zover!!

Na lang problemen te hebben gehad met mijn cilinders had ik besloten om deze nieuw te maken. De schuiven lekten door en waarom ben ik tot op heden niet echt achter. Ik heb wel mijn vermoedens. Maar goed.

Heb dus nieuwe cilinders gemaakt nadat ik alles weer inventor heb uitgetekend en de constructie iets heb aan gepast. Hier bedoel ik de plaats van de stoompoorten en de constructie van de schuiven.

In het eerste geval had ik het systeem zoals de meeste Wilesco machines.

Een “zuigerschuif” die door en door ging. Dus geen afdichting aan de voor en achterzijde. Hierdoor ook veel lekkage. Het systeem wat ik nu heb toegepast is zoals bij de NS 3900 spoor 1. Dit bevalt goed en absoluut geen lekkage.

Verder houdt de machine goed stoom en is water houden opzich ook niet zo’n probleem. Ik zeg het een beetje twijfelachtig want de ketel pruimt nogal en het is een zeer kleine ketel voor kolenstoken.

Ik hoop dat als de ketel wat meer is uitgekookt het een en ander wat rustiger wordt. Verder doet de voedingspomp het zeer goed na een minuut of drie zit de ketel eigenlijk alweer vol.

Dit is een zeer prettig gevoel met zo’n kleine ketel.

Hierbij een link naar het filmpje

“de eerste keer op stoom met nieuwe cilinders”

http://www.youtube.com/watch?v=Z9zBcf2mmkY&feature=channel

Gerard

mw8cx
    Deelnemer

in welk programma is de loc gemaakt (tweede foto)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven